Sunday 15 January 2012

AKU SALAH SEORANG YANG CACAT!!!

Views
Selamat hari Ahad kawan2 blogger,kwn2 FB,stalker dan seiringan..aku adalah cacat..yes memang aku cacat...mesti ampa tertanya cacat kat mana pulak dia ni kan...cacat aku kat tettttttt(kasi excited lbh muahaha)




YA aku memang cacat huhu sebab ada lesung pipit.cacat itu anugerah yang istimewa pada aku.macam mana pulak lesung pipit ini boleh dikatakan cacat???macam pelik pulak kan...


macam mana boleh terjadinya lesung pipit ini:


1)sebelum tido ambk jari telunjuk pastu korek2 kat pipi ampa...
2)biarkan selama lapan puluh lapan minit..
3)agak2 susah ambk bawang putih pastu tenyeh2 lapan puluh lapan saat..


ok semua itu ngarut sahaja nak bagi ampa baca panjang2 dan itu juga auta hahaha...ok disini faktanya...


'lesung pipit terjadi akibat dari variasi otot yang dipanggil zygomaticus major.kecacatan variasi berlaku pada otot ini yang sepatutnya hanya mempunyai struktur tunggal dari tulang zygomatic.tulang ini membahagi kepada superior(bahagian atas tepi bibir)dan inferior(bahagian bawah tepi bibir.Selain itu,faktor terjadinya lesung pipit adalah kerana otot zygomaticus lebih pendek dari normal menyebabkan kulit tertarik dan terbentuklah lekuk pada pipi' (sumber:madsci network dan wikipedia)


menurut kajian jugak,lesung pipit ini ada gen,maknanya diturun secara dominan.sapa2 yang berkahwin dengan orang yang ada lesung pipit,kebarangkalian anak2 tersebut akan mewarisi lesung pipit tersebut 20%-50%.


memang aku setuju la part yang ni.tapi yang peliknya ayah dengan mak aku xde lesung pipit.saudara mara sebelah ayah ada la lesung pipit.boleh diambk kira kot muahaha...sesuka ati aku ja kan...


jom usha orang2 yang ada lesung pipit..


                    PREITY ZINTA yang cantik..


               FATIN LIYANA blogger yang gorgeous..


NURUL SHUHADA NURUL AIN pengacara yang memang tak disangkal kecantikannya..


         FATSYIHRA ROZMAN yang comel,ni kawan time study dulu..


SURYANI kawan aku dari Sarawak..haishhh jgn usha lama2..bini orang k..


       NURUL ALMAS kawan sekolej dulu hehe...comelkan??

                sapa ni???kenai???muahahahaha....





:::TERIMA KASIH sudi membaca.. kalau SUKA blh la LIKE!!!:::

0 000 korek rahsia:

Copyright@Semua yang tercatat adalah hak milik Hanania Eedaya