Tuesday 20 December 2011

HOTEL TERGANTUNG...

Views

Assalammualaikum...tajuk entry aku kali ni hotel tergantung doh...ish betoi ke benda ni...xkan kot...boleh seram sejuk tuh...


Sememangnya betul la ada hotel tergantung ni..Lokasinya terletak di tepi cenuram puncak gunung Mont Blanc,Itali...sapa2 yang tak gayat boleh la nak try hotel ni.Aku yg xgayat ni pun duk pikir dua tiga kali gak nk tido kat hotel tu.tgh2 duk tido kang sedar2 duk kat batu dua...kalau dh ajal nk wat cmner kn...hehe...


Hotel kabin ni berbentuk silinder dihasilkan oleh syarikat Itali iaitu Leap,diletakkan pada ketinggian 2,835 meter di gunung tertinggi Eropah itu dengan menggunakan helikopter.memang terbaik la kan.orang kaya-kaya boleh la nak mencuba hotel ni..


Hotel ini disasarkan kepada pendaki gunung yang ingin menetap di bilik berhawa dingin setelah penat mendaki.So pasni pendaki2 gunung di malaysia ni bertukar la angin pulak untuk mendaki gunung Mont Blanc tu,penat2 boleh rehat kat hotel ni.


Rekaan mesra alam dengan kos penghasilan 214,000 pound(RM1.05 juta) itu dilengkap 12 katil,sebuah ruang tamu,dapur dan tandas serta satu tingkap besar menunjukkan pemandangan mengagumkan dari puncak gunung tersebut.Mahal gila padahal ada 12 katil je.ntah ke balik modal ke tidak ni.tapi takpe sebab ini menunjukkan teknologi semakin maju kan??


Struktur kayu itu dibina supaya dapat menahan tekanan dikawasan tinggi dan boleh dipindahkan menggunakan helikopter tanpa memberi sebarang kesan buruk kepada alam sekitar.


Hebatla dunia sekarang ni...sekurang2nya kita tahu benda ni...tambah la ilmu pengetahuan..andai orang tnya,tahu gak pasal hal ni..





:::TERIMA KASIH sudi membaca.. kalau SUKA blh la LIKE!!!:::

0 000 korek rahsia:

Copyright@Semua yang tercatat adalah hak milik Hanania Eedaya