Saturday 11 February 2012

AUTO atau MANUAL???

Views
Assalammualaikum semua..maaf dah banyak hari tak update blog ni sebab kekangan masa dengan kerja..semua sihat ke??sekarang cuaca panas dan ramai yang jatuh sakit,hope semua baik2 je.ramai perempuan atau wanita lebih suka memandu kereta automatik dari manualkan??sesetangah tu sampai dh lupa nk memandu guna manual sebab dah terbiasa dengan kereta auto.


dulu aku pun camtu gak,lepas je dapat lesen kereta.asyik drive keta auto je sebab time tu bedal keta mak je.kebetulan mak taw drive keta auto je,so naik jelahkan.aku tengok kawan aku drive manual,aku rasa wah hebatnya sebab aku dh lupa cmner nak drive manual,waaaa daifnya aku..aku taw semua gear manual tapi tak yakin takut kang salah tekan clutch trus mampos enjin tengah jalan..tak ke malu haishhhhh


start je blaja kat kolej,weekend je mesti nk keluar so apa lagi,keje aku sewa keta la..selalu sewa dengan kak angkat aku la..aku blh drive keta manual pun start bawak keta dia la dari alor setar smpai perlis,tu pun sebab terpaksa..aku nk exam dlm masa 2jam..drive alor setar ke perlis ambk masa 1jam.nak tak nak kena drive jugak sebab final exam kot.serius ketar lutut takut enjin mampos.tapi syukur sampai jugak aku ke perlis.berpeluh jugak la tera nk sampai ekekeke


bila aku dh rasa boleh drive manual,aku praktik slow-slow la xmau bg lupa dah..setahun lpas tu ayah aku tukar keta vitara,kebetulan keta tu manual..fuh lega boleh la aku drive kn..




perempuan sepatutnya boleh drive keta auto dengan manual,sebab takut nanti ada pape kecemasan,boleh jugak kita handle.contohnya pakcik kita sakit dan perlu dibawa ke hospital dengan segera,dia cuma ada keta manual je.xde la kelam kabut andai kita boleh drive,xde nk nyusahkan orang lain.


Aku ada dengar kerajaan nak bukak lesen kereta untuk keta auto sahaja.kawan-kawan perempuan yang nak ambk lesen keta,baik pikir banyak kali.kalau ampa ambk lesen kereta auto,ampa tak boleh drive kereta manual.andai ampa ambk lesen kereta manual,ampa boleh drive kereta auto..yang mana lagi untung???renung2kan dan slamat beramal toing3!!!






:::TERIMA KASIH sudi membaca.. kalau SUKA blh la LIKE!!!:::

0 000 korek rahsia:

Copyright@Semua yang tercatat adalah hak milik Hanania Eedaya