Tuesday 9 August 2011

aku sekarang...jeng...jeng...jeng...

Views
mcm agak pelik jgak tajuk entry aku nih...sbb aku dulu n aku sekarang tetap sama cma yg lain umur makin meningkat n badan makin gemuk muahaha...tu la pasal taw mkn je...skrng blan puasa so blh la control skit..


Berbalik kpd tajuk asal,sebenarnya aku nk cite apa yg aku wat sekarang ni...selepas je aku hbs STPM n mndpat keputusan yg agak tenggelam timbul ekekeke.byk tawaran yg aku dpat tp xde pun bidang yg aku minat.ada 1hr kwn aku msg,nama dia Fiza,dia gtaw ada tawaran dr 1kolej kat perlis,dlm ms yg sama bidang yg aku minat tu ada so aku trus la apply...


Syukur Alhamdullilah aku bjaya mndapat tmpat di Kolej Antarabangsa Teknologi & Profesional Perlis.mst ada yg berkerut2 dahi sbb xpenah dgar nama kolej nih..mmg xfemes pun kolej aku nih..tp xpe jnji aku dpat ilmu kn..2thun aku blaja Hotel & Tourism Management disitu dan mndapat ilmu yg aku ska...kdng2 tu aku malas jgak nk wat assignment..hehe..haishhh kantoi daaa...


Setelah 2thun berlalu pngajian aku disitu,blan Julai yg lpas bermula kehidupan baru aku sebagai pelajar latihan industri di Arisz Travel & Tours Sdn Bhd..wah dlm ati ni xpyh nk ckp la..mcm2 yg aku pk,blh ke aku praktikal kat situ,staf2 dia ok ke,mau ke depa nih ajar aku,blh ke depa nih trime aku..adoyai mcm2 la yg ada mcm rojak tu yg cmpur mcm2 buah..haishhh ni dh melalut ni...


daftar je msuk kat travel agent tu..wow bes sbb staf2 dia smua baik..alhamdullilah la sbb apa yg aku pk pelik2 xde pun yg jd so smuanya brjalan dgn lancar..bru je hr first kat sna,Encik Zainal iaitu transportation manager company tu tnya aku,ada passport x...aku ckp xde,np??...awk kna pegi wat cepat sbb hujung blan ni nk pegi Medan...fulamak dlm ati ni rs mcm nk lompat2 je... bru je msuk dh dpat tawaran cmtu..nnt next entry aku cite psal g medan k...


sebelum ni bos letak aku kat ofis di Pekan Kuah.agak boring jgak la kat ofis sbb duk dpan komputer n wat keje..aku ni dh la kaki jln,klu duk senyap mmg jem la huhu..time tu la lapar..time tu la ngntuk huhu so sabar jelah..slamat la kdang2 encik Zainal ajak pick up keta sewa kat airport atau jeti so blh la jgak kuar2...


sekarang aku kena transfer ke travel shop Pantai Cenang..fuh lega aku duk kat sini sbb aku blh blaja byk lg..kat sni mmg area mat saleh la..apa brg ke mkanan ke mmg mahal la..dh lama aku x speaking english ni..agk2 dh 2thn la lpas aku wat partime dlu..so inilah masanya kena mnunjukkan keteroran aku...cuihhhh mcm la teror sngt kn muahahaha...aku main pedal ja,ntah mat saleh tu fhm ke x jnji aku ckp ekeke..tp yg xbesnye tiap2 hr aku dpat dosa kering huhu..nk taw nape???sebab mat saleh pkai xckup kain adehhhh...dh la blan puasa ni...so sabo jelah...


so sekarang ni mmg aku stay kat pantai cenang la..aku jual pakej yg trdapat dalam langkawi ni..cthnya island hopping,mangrove,sunset dinner cruise,payar island,kereta sewa n motel..sapa2 yg planning nk dtg sini blh la contact aku,xde mslah smuanya bisa diatur dong hehe...tetiba ja mai pelat indon...klu u all nk wat rombongan cik kiah pun blh..nnt korang dpat la komisen..nnt aku aturkan jadual n skali dgn bas..papehal pm je aku...xpun ke facebook aku Hanania Eedaya...so add la...


ok dh penat dh cite dr td x bhenti...next entry..see yaaa <3 toing3!!!
:::TERIMA KASIH sudi membaca.. kalau SUKA blh la LIKE!!!:::

2 000 korek rahsia:

syamtech said...

wow...........bestnya dia jalan2

Hanania Eedaya said...

@syamtech boleh la...bes jgak hehe

Copyright@Semua yang tercatat adalah hak milik Hanania Eedaya